عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
- نوشته شده در دوشنبه 15 اسفند 1401 ساعت 14:40
- | ارسال نظر
تعریف ساده ای از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که به منظور آگاهی سازی و گسترش فروش برای تبلیغ خدمات یا محصول استفاده می شود.
هر مدل عکاسی که به این منظور انجام شود در زیر شاخه عکاسی صنعتی وتبلیغاتی قرار می گیرد.
عکاسی از محصولات هم در این مجموعه می باشد از مزایای عکاسی محصول می توان به این موارد زیر اشاره کرد.
در مدت زمان کوتاهی قابل انجام است – ادیت و ویرایش تصاویر ساده تر است – شکل و رنگ ، محصولات را جذاب تر نمایان می کند – ظاهری زیبا، حرفه ای و مدرن به فروشگاه اینترنتی یا شبکه های اجتماعی شما می دهد.
عکاسی صنعتی به عکاسی ساده از محصولات با یک بک گراند ساده بدون دیزاین بسیار ساده است و هدف از این نوع عکاسی نشان دادن تصویری از واقعیت محصولات است به ظاهر ادیتی ساده ولی کار حرفه ای نیازمند است و هدف اصلی دیدن تصویر واقعی از محصول است.
عکاسی تبلیغاتی با عکاسی صنعتی تبلیغاتی
همان طور که از اسمش مشخص است عکاسی تبلیغاتی هدف برای تبلیغات است و این نوع عکسها بیشتر برای شرکتهای تولیدی برای معرفی محصولات وخدمات است.
در عکاسی تبلیغاتی تمامی تلاش و هدف به داشتن تصاویر با کیفیت وزیبا است دیزاین ، زیبایی ، خلاقیت کیفیت بالای تصاویر به همراه تجهیزات رنگها نورپردازی و ادیت حرفه ای میتواند خالق چنین تصاویری باشد.
استفاده از مدلهای زنده در فضاهای طبیعی یا استدیو همراه با خلاقیت از محصولات رایج است در این میان کار ادیتور و عکاس حرفه ای تاثیر بسیار زیادی دارد که بتواند عکاسی تبلیغاتی صنعتی مورد پسند کاربران را ایجاد کند.
نا گفته نماند داشتن تجهیزات حرفه ای نیازمند سرمایه گذاری چند ده ملیونی است و برای بسیاری از شرکتها تهیه این ابزار وعکاس با توجه به تعدادمحصولات وخدمات توجیه اقتصادی ندارد.